Program konferencji

  • Nowoczesny Trade Marketing & Retail23-09-2021
9:00

Rejestracja

10:00

Jak dzięki skutecznemu Visual Merchandisingowi zwiększyć sprzedaż produktów?

Poznaj zasady nowoczesnego Visual Merchandisingu i sprzedaży poprzez właściwą ekspozycję produktów. Przyciągnij uwagę klientów i zdobądź przewagę nad konkurencją! Sprawdź, jakich błędów nie popełniać! Shop Doctor jest do Twojej dyspozycji!


10:20

Czy doświadczamy właśnie zupełnie nowego podejścia do trade marketingu?

Bądź na bieżąco! Dowiedz się, jak zmienia się marketing handlowy. Poznaj sposoby skracania taktyk wdrażania nowych produktów na rynku.


10:40

Nowe spojrzenie na merchandising w dobie pandemii.

Połączenie usług outsourcingu sił sprzedaży, poszerzenie kompetencji merchandisera. Dowiedz się jak to działa w praktyce. Poznaj case study!


11:00

Nowoczesny trade marketing w oparciu o dane

Działania trade marketingowe stanowią bardzo istotny element inwestycji sprzedażowych. Praktyka pokazuje jednak, że spora część aktywności nie przynosi zakładanych wyników. Podczas prezentacji skupimy się na nowoczesnym podejściu do planowania działań trade  wykorzystującym analitykę danych, konceptualizacje nowych mechanizmów aktywacyjnych oraz szereg innych aktywności. Spotkanie będzie opierało się o praktyczne i skuteczne przykłady zastosowań.


11:20

Trendy sprzedaży produktów FMCG w sklepach małoformatowych.

Poznaj najnowsze trendy sprzedaży na rynku produktów szybkozbywalnych. Dowiedz się jaki był wpływ pandemii na sprzedaż w sklepach małoformatowych na podstawie danych transakcyjnych CMR.


11:40

Przerwa kawowa


12:00

Nowoczesny retail. E-commerce – nowe trendy w segmencie terminali paczkowych powiązanych z ekologią.

Last Mile to najważniejszy etap w procesie dystrybucji. Poznaj nowe ekologiczne trendy w segmencie terminali paczkowych i innowacyjne rozwiązania dla branży retail.


12:25

Trade Marketer ery post-COVID

Era postpandemiczna to dla sfery trade marketingu ogromna ilość pytań, na które odpowiedzi trzeba znaleźć szybko. Wśród nich kluczowe, to:
– Co drastyczna zmiana zachowań konsumenckich znaczy dla marketingu handlowego?
– W jakim stopniu trade marketing musi „zaprzyjaźnić się” z nowymi technologiami?
– Czym dziś jest fair trade marketing?
– Czy e-commerce to jednak domena trade marketingu?
– Jak bardzo zmieniły się oczekiwania w obszarze doświadczeń konsumenckich?
Odpowiedzi na te pytania poznasz podczas konferencji.


12:50

Trade Marketing – Case Study w detalu.

Jak wygląda trade marketing w praktyce? Przedstawiamy konkretne rozwiązania na przykładzie placówek handlowych.


13:00

Trendy w nowoczesnych opakowaniach. Potrzeby dzisiejszych konsumentów jako klucz do efektywnej sprzedaży.

Poznaj trendy w sektorze packaging. Poznaj opakowania, które sprzedają!


13:20

Lunch


14:20

Jak zmienia się rynek i konsument?

Nagły lockdown, zamknięte galerie handlowe, brak dostępu do rozrywki, zdalna praca, wideorozmowy z najbliższymi, izolacja i kwarantanna. Trwająca pandemia koronawirusa wpływa na każdą część naszego życia, od miejsc, do których możemy się udać, przez sposób spędzania czasu, po priorytety, które mamy i sposób, w jaki wydajemy pieniądze.
Ma to również daleko idące konsekwencje dla reklamy – a także dla wielu innych sektorów, takich jak trade marketing, FMCG i handel. Polska na 28 państw, którymi danymi dysponuje Eurostat, zajmujemy dwunaste miejsce od końca w rankingu wzrostu wydatków na konsumpcję rok do roku.
Czy w takim razie możliwe wyjście z polski Carrefour powinno dziwić przy bardzo silnym wzroście sprzedaży towarów konsumpcyjnych w kanale e-commerce 30-40% r/r? Czy trade marketing ma szansę stanąć do tej walki jak równy z równym? Jak w obecnych czasach odnajduje się klient w sieci? Jak bardzo kanał e-commerce zmienił handel, jak się rozwija, jakie daje możliwości?


14:40

Skuteczna innowacja w punkcie sprzedaży

Coraz częściej konsument robi zakupy „w biegu”, „na czas”, kierując się rutyną i nawykami albo podejmując szybkie decyzje w oparciu o proste tworzone ad hoc schematy. Taki obraz konsumenta wynika m.in. z perspektywy ekonomii behawioralnej – jednej z dyscyplin współczesnej nauki, która koncentruje się na poznaniu sposobów w jaki ludzie podejmują decyzje. Konsument docenia czytelne rozwiązania, które nie burzą jego upodobań zakupowych oraz pasują do nawyków. Działa w oparciu o tzw. System 1. Tak Kahneman nazwał szybki, intuicyjny i oparty na prostych heurystykach sposób myślenia. Najlepsze działania generują inkrementalny wzrost bazujący właśnie na owym Systemie 1 – sprzyjając jednocześnie wyborom jakich oczekują producenci i retailerzy. Istotnym elementem komunikacji na temat innowacji było i pozostaje opakowanie a w przypadku dóbr nie pakowanych wygląd produktu. Innowacje i komunikacja muszą być podawane w związku z zasadą fluent innovation (80% to co lubię plus 20% nowe korzyści). Obawa przed nieznanym stanowi ogromną barierę dla przyjęcia nowych zachowań i nowych wyborów. W naszym wystąpieniu przedstawimy przykłady udanych innowacji produktowych i skutecznej komunikacji poprzez opakowanie, które w pierwszych miesiącach „życia” nowego produktu jest jego najważniejszym źródłem komunikacji i często wręcz warunkuje jego sukces. Powiemy także o najnowszych trendach konsumenckich i pokażemy jak opakowania skutecznie do nich nawiązują.


15:00

Dlaczego kupujemy? – czyli o tym jak odpowiednia ekspozycja i komunikacja towarów w sklepie offline pomaga w ich sprzedaży.

Dowiedz się, jakie są konsumenckie zwyczaje poruszania się po sklepie oraz w jaki sposób wpływają one na sprzedaż produktów FMCG. Jakie są związane z tym szanse i zagrożenia dla retailerów i ich dostawców? Jakie są różnice w stylu robienia zakupów przez kobiety i mężczyzn? 


15:20

Marketing produktów/marek w E-commerce – kto się w tym odnajduje? Case – study na przykładzie doświadczeń sklepu internetowego polskikoszyk.pl

Praktyczne informacje nt. relacji pomiędzy e-commerce (zarówno w wydaniu samodzielnego sklepu ale również sprzedaży na platformach handlowych) a różnego rodzaju podmiotami uczestniczącymi w procesie zakupu, sprzedaży i dostawy towarów w obszarze marketingu produktów/marek.


15:40

Zakończenie konferencji